جایگاه ازن تراپی در حفظ سلامت ورزشکار و افزایش عملکرد وی

جایگاه ازن تراپی در حفظ سلامت ورزشکار و افزایش عملکرد وی: برای حفظ سلامتی ورزشکار و درمان ورزشکاران روشهای زیادی وجود دارد،البته در کشور ما در این زمینه روشی که شناخته نشده و استفاده نشده ازن تراپی است.با این روش برای ورزشکار جهت حفظ سلامتی و افزایش عملکرد و توانایی، افق جدیدی ایجاد شده است .همان طور که ازن تراپی در درمان بسیاری از بیماری ها نقش دارد در عین حال در انسانهای سالم با افزایش ظرفیت اکسیژن گیری بدن، اکسیژن فراوانی را به اندامها می رساند و تولیدAPT که در در سلولها انرژی ارائه می کند را می افزاید.
جریان خون افزایش می یابد. با تقویت سیستم ایمنی بدن، عملکرد سیستم ایمنی به سطح اوپتیموم (ایده آل) می رسد. ظرفیت آنتی اکسیدان در بدن افزایش می یابد، در سایه آن انسانها خودشان را در بالاترین درجه ، دینامیک، بدون استرس، انرژیک و راحت حس می کنند. اوزن تراپی نه قدرت ورزشکار بلکه عملکرد وی را بهبود خواهد داد.
به ویژه در ورزشهایی که به استقامت زیادی نیاز است و مدت زمان زیادی می طلبند، مانند( فوتبال، بسکتبال،والیبال، دوچرخه سواری) در زمان مسابقه سلولهای ورزشکاران فوری و به وفور نیاز به اکسیژن دارند، اوزون تراپی و اوزون درمانی می تواند این کار را به شکل ایده آل انجام دهد و شرایط فوق العاده ای را مهیا نماید.

جایگاه ازن تراپی در حفظ سلامت ورزشکار و افزایش عملکرد وی
جایگاه ازن تراپی در حفظ سلامت ورزشکار و افزایش عملکرد وی

گاز اوزون و اکسیژن مواد طبیعی هستند که هیچ گونه اثر سوء ی ندارند و به همین دلیل به اوزن واکسیژن دوپینگ قانونی و ارگانیک می توان گفت. بایرن مونیخ و بعضی از تیم های اروپایی قبل از انجام بازی های مهم و حساس با هدف افزایش عملکرد و استقامت ورزشکاران خود طی مسابقه ۳ الی ۵ سانس اوزن تراپی تجویز می کنند. در استفاده از ازون تراپی برای ورزشکاران دو روش حائز اهمیت است . روش اول درمان خون و روش دوم سونای ازن در فرایند اول از ورزشکار حدود ۱۰۰ سی سی خون گرفته می شود و بعد از میکس کردن این خون با گاز ازن و اکسیژن دوباره این خون به ورزشکار تزریق میشود. در فرایند دوم ورزشکار به مدت ۳۰ دقیقه در داخل کابینی که فقط سر وی خارج از کابین است می نشیند و گاز ازن در داخل کابین جریان می یابد، ورزشکار در این حین مقدار زیاد عرق کرده و سموم از بدنش دفع می شود. فواید اوزون تراپی برای ورزشکاران به شرح ذیل بهتر قابل فهم است.

قبل از مسابقه:

  1.  در مواقع سرما خوردگی، آنفولانزا، مسمومیت غذایی، احساس ضعف،اوزن با بهبود سریع، ورزشکار را فوراً به آمادگی می رساند.
  2.  با تقویت سیستم ایمنی بدن مانع مریض شدن ورزشکار می شود.
  3.  اوزون با افزایش ترشح استروئید طبیعی بدن، آن را به سطح ایده آل می رساند و با سرعت بخشیدن به افزایش حجم ماهیچه ها دسترسی به تناسب اندام را آسان تر می کند.
  4.  استقامت بدن را افزایش می دهد. اعتماد به نفس می دهد واسترس روز مسابقه را از بین می برد.
  5.  با تأمین یک خواب آرام برای ورزشکار استراحت و آرامش قبل از مسابقه را به ارمغان می آورد.

در حین مسابقه:

  1. با افزایش ظرفیت اکسیژن رسانی در حین مسابقه به ماهیچه هایی که به اکسیژن بیشتری نیاز دارند سریع و فراوان اکسیژن رسانی می کند.
  2. ترشح ماده ATP که در بدن منبع انرژی است را افزایش می دهد، که با این عمل ورزشکار را پر انرژی ساخته و عملکرد وی را افزایش می دهد، در عمل ورزشکار به راحتی خسته نمی شود و در تمام طول مسابقه مانند دقایق ابتدایی مسابقه پر انرژی ظاهر می شود.
  3. ترشح هرمون آدرنالین که باعث سفتی عضلات می شود را کاهش می دهد با این کار عضلات را نرم می کند و عضلات استراحت می کنند.
  4. دردهای کهنه استخوان و مفاصل را کاهش می دهد.
  5. سموم جمع شده در بدن را کاهش می دهد

با یک جلسه اوزون تراپی اثرات درمانی آن قابل رویت نیست. برای آماده شدن فیزیکی چند روزی زمان لازم است. استفاده از اوزون تراپی قبل از مسابقات مهم توصیه می شود. روشهایی که برای اثر بخشی ازن تراپی در بالا مطرح شد بجز آنها روشهای دیگری متصور نیست. به عنوان مثال: برای مربی قبل از یک مسابقه مهم آیا ارامش بخش تر از دانستن این که عملکرد ورزشکاران در سطح بالایی است وجود دارد؟
پزشکانی که با ورزشکاران حرفه ای کار می کنند، هر چند به دلایل مشخصی استراتژی های خود را بیان نمی کنند ولی ما می دانیم که از اوزون تراپی به صورت فعال و مداوم بهره مند می شود. در حال حاضر استفاده از ازون تراپی در جامعه ورزشی برای حفظ سلامتی ورزشکاران افق های تازه ای را به رویمان باز خواهند کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس با کلینیک